VARALICE SE PRETVARAJU DA SU VAŠI ŠEFOVI: Evo kako izbjeći direktorsku prijevaru | SmartlifeHR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

VARALICE SE PRETVARAJU DA SU VAŠI ŠEFOVI: Evo kako izbjeći direktorsku prijevaru

Glumit će da su vaš direktor ili CEO te će vas prijevarom navesti da uplatite novčani iznos na lažni račun

 Izvor: Shutterstock

Na različite načine varalice pokušavaju doći do novca. I to im čak ponekad i uspijeva. Jedan od načina je kada se varalice pretvaraju da su vaši šefovi ili nadređeni u organizaciji.

Kroz prijevaru varalice navode osobe da im uplate novčani iznos na lažni račun ili da se neovlašteno doznači novac s poslovnog računa. "Direktorska" prijevara događa se kada je zaposlenik koji je ovlašten za provođenje plaćanja prevaren na način da plati lažni račun ili provede neovlašteni prijenos s računa tvrtke.

Evo kako se to radi: Prevarant koji dobro poznaje organizaciju tvrtke zove ili šalje poruke predstavljajući se kao direktor ili član uprave tvrtke. Traži hitno provođenje plaćanja. Koristi fraze kao "povjerljivost", "tvrtka ima povjerenje u vas", "trenutno sam nedostupan". Često se zahtjev odnosi na međunarodna plaćanja bankama izvan Europe.

Kažu da se radi o osjetljivoj situaciji (npr. porezna kontrola, preuzimanje i spajanje poduzeća). Od zaposlenika se traži da ne slijedi redovne autorizacijske postupke. Zaposlenik zatim prenosi sredstva na račun koji kontrolira prevarant.

 Izvor: Shutterstock

Kako prepoznati znakove lažnih direktora i pokušaje prijevara?

Neočekivani poziv/poruka, pritisak i uvjeravanje u hitnost, izravni kontakt od visokog dužnosnika u tvrtki s kojim obično niste u kontaktu, neuobičajen zahtjev u suprotnosti s internim postupcima. Pri tome se zahtijeva apsolutna povjerljivost, a moguće su i prijetnje, neobična laskanja ili obećanja nagrade.

Evo što možete učiniti kao tvrtka:
• Budite svjesni rizika i pobrinite se da zaposlenici budu informirani i upoznati.
• Potaknite zaposlenike da budu oprezni sa svim zahtjevima za plaćanje.
• Provoditi interne protokole vezane uz plaćanja.
• Propisati postupak provjere legitimnosti zahtjeva za plaćanjem primljenih putem e-pošte.
• Uspostaviti pravila za izvještaje o prijevarama.
• Pregledajte informacije objavljene na stranicama svoje tvrtke, ograničite informacije i pripazite na društvene medije.
• Nadogradite i ažurirajte tehničku sigurnost.
• Uvijek se obratite policiji u slučaju pokušaja prijevare, čak i ako niste postali žrtvom.

Ako ste zaposlenik, ovo su bitni savjeti:
• Strogo poštujte sigurnosne postupke za plaćanja i nabave. Ne preskačite niti jedan korak i ne popuštajte pritisku.
• Uvijek pažljivo provjeravajte adrese e-pošte kada se radi o osjetljivim informacijama ili prijenosu sredstava.
• U slučaju sumnje o nalogu za prijenos, obratite se nadležnom kolegi.
• Nikad ne otvarajte sumnjive poveznice ili privitke primljene putem e-pošte. Budite posebno oprezni kada čitate svoju privatnu e-poštu na računalima tvrtke.
• Ograničite informacije i budite oprezni s obzirom na društvene medije.
• Izbjegavajte dijeljenje informacija o internoj organizaciji tvrtke, sigurnosti i procedurama.
• Ako primite sumnjivu e-poštu ili poziv, uvijek obavijestite IT odjel.

Najnovije

Mobilnost