MERCEDES EQS: Doseg do 770 km | SmartlifeHR

Emisije
IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

IMATE PRIČU? Javite nam se.

Ubacite video ili foto

Možete ubaciti do 3 fotografije ili videa. Ne smije biti više od 25 MB.

Poruka uspešno poslata

Hvala što ste potrošili pet minuta vašeg potpuno beznačajnog vremena, na potpuno besmislenu radnju slanja ovog teksta. Budite sigurni da se on najverovatnije neće nikad pojaviti u medijima jer niti imamo vremena niti imamo želju da se bavimo. vašim glupostima.

Ostalo

Upišite pojam u tražilicu i pritisnite ENTER

MERCEDES EQS: Doseg do 770 km

Autor Krunoslav Ćosić

Prva potpuno električna limuzina iz Mercedes-Benza

 Mercedes EQS (2).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Mercedes EQS puni se uz 500 A ili 200 kW, a dolazi sa stražnjim i pogonom na sve kotače 4Matic. Dostupan je s električnim sinkronim motorima sa stalnom pobudom snage od 292 do 761 KS u EQS 53 AMG 4matic+ izvedbi. Uskoro u novim modelima Mercedesa možemo očekivati kućne električne motore. Doseg do 770 kilometara omogućuje baterija kapaciteta 107,8 kWh, a u ponudi je i baterija od 90,6 kWh.

Mercedes na 400-voltnu bateriju sastavljenu od 10 ili 12 modula daje jamstvo do 10 godina odnosno do 250.000 kilometara, a u jamstvo ulazi minimalni kapacitet od 70 posto. Baterija se hladi tekućinom ima PTC grijanje, a uz OTA ažuriranje dostupno je upravljanje u budućnosti.

 Mercedes EQS (7).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

 Mercedes EQS (9).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Za 15 minuta baterija će se napuniti za 300 kilometara dosega, a od 10 do 80 posto kapaciteta postiže se za samo 30 minuta. U vožnji se koristi navigacija s „električnom inteligencijom” koja u obzir uzima razne informacije poput infrastrukture na ruti kojom se vozimo, vremenske prilike i prometnu situaciju.

Dostupna je vizualizacija kroz koju će vozač znati je li raspoloživi kapacitet baterije dovoljan za povratak do početne točke bez punjenja. Ručno dodane stanice za punjenje duž rute imaju prednost u izračunu rute, a predložene stanice za punjenje mogu se isključiti.

Dogodi li se nešto neočekivano te vozilo s preostalim kapacitetom neće uspjeti doći do odredišta ili stanice za punjenje s odabranim postavkama moguće je iz „Aktivnog nadzora dosega“ dobiti informaciju za aktiviranje funkcija ECO vožnje, ako postoji opasnost od nedolaska do odredišta.

 Mercedes EQS (10).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Unutar izuzetno velike limuzine dužine 5,21 metara i međuosovinskog razmaka od 3,21 metara (masa vozila u prosjeku 2,5 tona) smješten je veliki Hyperscreen sastavljen od tri velika ekrana koja vizualno čine jednu cjelinu širine oko 1,4 metara. Uz središnji ekran i vozački ekran dostupan je i treći ispred suvozača.

Ispod staklenog pokrova nalaze se tri zaslona te se dobiva dojam kao da se stapaju u jedan. 12,3-inčni OLED zaslon ispred suvozača pruža mu/joj vlastiti zaslon i kontrolnu površinu. Tamo su zabavne funkcije dostupne samo dok se automobil vozi u skladu sa specifičnim propisima države. Mercedes-EQ oslanja se na inteligentnu logiku nadzora baziranu na kameri: ako kamera detektira da vozač gleda na zaslon ispred suvozača, on se automatski gasi.

 Mercedes EQS (16).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Sjeli smo u novi Mercedes EQS tijekom hrvatskog predstavljanja te pokrenuli MBUX sučelje koje Mercedes nadograđuje već nekoliko godina. Fascinira središnji ekran na kojem se prikazuje karta s navigacijom, a moguće je aktivirati razne funkcionalnosti tijekom vožnje poput nekog od deset masažnih programa.

 Mercedes EQS (12).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Mercedes EQS u vožnji koristi 350 senzora i umjetnu inteligenciju, ima detekciju mikro-sna (sustav analizira pokrete zjenica vozača/ice koristeći kameru u zaslonu vozača/ice), a vozač u vožnji može aktivirati akustično okruženje odnosno simulaciju zvuka pogona. Dostupno je zakretanje stražnjih kotača od 4,5 stupnjeva, a kasnijim otključavanjem nakon kupnje kotači se zakreću do 10 stupnjeva.

Senzori bilježe udaljenosti, brzine i ubrzanja, uvjete rasvjete, padaline i temperature, zauzeće sjedala kao i treptaj oka vozača/ice ili govor putnika. Ovo mnoštvo informacija obrađuju kontrolne jedinice koje uz pomoć algoritama donose odluke munjevitom brzinom.

Oduševljava Head-up display (HUD) koji koristi proširenu stvarnost te se slika vizualizira na udaljenosti od desetak metara, što je potpuno drugačije iskustvo od klasičnih HUD-ova. Vozač može parkirati automobil koristeći pametni telefon i Remote Parking Assist funkciju.

 Mercedes EQS (13).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

S unaprijed instaliranom funkcijom Intelligent Park Pilot model EQS je spreman za automatsko uslužno parkiranje (Automated Valet Parking - AVP, SAE razina 4). Ako je opremljeno potrebnim opcijskim dodacima i odgovarajućom Connect uslugom (ovisno o državi), vozilo uključuje tehnologiju za potpuno automatsko parkiranje i izlazak iz parkirališta bez vozača na parkiralištima koja su opremljena s AVP infrastrukturom, uz uvjet da nacionalni propisi dozvoljavaju takvu uporabu.

 Mercedes EQS (4).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

Uz opcijski Drive Pilot model EQS će biti u mogućnosti voziti u uvjetovanom autonomnom režimu do 60 km/h u slučaju gustog prometa ili u kolonama na prikladnim dionicama autocesta; u početku samo u Njemačkoj. Oslobađanjem vozača/ice napora ovaj sustav omogućuje da vozač/ica poduzme druge aktivnosti kao što su pretraživanje interneta ili pregledavanje poruka u uredu u automobilu.

Početna cijena za Mercedes EQS je 802.122 kune (EQS 350 s baterijom od 90,6 kWh i snage 292 KS), a slijedi još pet izvedbi s jačom baterijom od 107,8 kWh, pri čemu cijena ide do 1.256.001 kuna.

 Mercedes EQS (1).jpg Izvor: Krunoslav Ćosić

MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI